Varukorgen är tom

Köpvillkor

Betalningsalternativ

Alla betalningar sker i samarbete med Avarda AB, Org.nr: 556986-5560.
Frågor avseende dina betalningar besvaras av Avarda AB.
Tel: 010-1613351
E-post: kundservice@avarda.se
Faktura med 30 dagars betalningstid, fakturaavgift tillkommer med 49 kr.
Delbetalning 4-månader räntefritt, uppläggningsavgift 0 kr, aviavgift 49 kr.
Delbetalning 12-månader räntefritt, uppläggningsavgift 299 kr, aviavgift 49 kr.
Tire Express/ Avarda konto - upp till 36 månader delbetalning fn. 19,90% ränta.
Kortbetalning i samarbete med Avarda & Nets.

Faktura (privatpersoner)

Få alltid hem varan innan du betalar.
Fakturan skickas per e-post i samband med att varorna skickas.
Betalningstid - 30 dagar från att varorna skickats.
Möjlighet att ändra till delbetalning.
Fakturaavgift med 49 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr. Väljer du att betala mot faktura så görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

Delbetalning

Delbetalning 4 månader räntefritt - Aviavgift 49 kr.
Delbetalning 12 månader räntefritt, uppläggningsavgift 299 kr - Aviavgift 49 kr.
Konto - Upp till 36 månader. 19,90% ränta - Aviavgift 49 kr.

Kortbetalning

För att säkerställa en snabb och säker transaktion sker kortbetalningar i samarbete med Avarda och Nets som är en av de ledande på marknaden när det gäller kortbetalningar på internet.

Företagsfaktura

Företag kan efter godkänd kreditprövning handla mot faktura som förfaller 30 dagar efter att varorna skickats. Faktureringen sker i samarbete med Avarda/TF Bank och fakturan skickas via e-post.

Returer, garanti & reklamation

Ångerrätt & öppet köp

För din trygghet har du som kund hos Tire Express Nordic AB förlängt öppet köp till 30 dagar.
Vill du ångra ditt köp, oavsett anledning, kan du returnera varorna till oss och få varuvärdet återbetalt inom 10 dagar från det att vi mottagit returen. Fraktkostnader återbetalas ej.
Förutsättningen för att full återbetalning skall ske är bl.a att varorna är oskadda och oanvända, i annat fall görs avdrag för eventuell värdeminskning eller slitage.
Vill du att vi hjälper dig med returfrakten så kostar det 150 kr/däck i returfrakt.
Kontakta oss alltid innan en retur som avser Ångerrätt/Öppet köp.

Garanti & reklamation

På samtliga däck lämnas ett års garanti mot fabrikationsfel.
Skador orsakade av yttre åverkan, såsom punkteringar eller monteringsskador samt skador orsakade av felaktigt lufttryck, hjulinställning eller liknande täcks inte av någon garanti.
Vid ett förmodat garantiärende/reklamation kontaktar du vår kundtjänst.
Du har alltid rätt att reklamera din produkt i upp till tre år efter inköpstillfället.
Innan en eventuell ersättningsvara kan skickas ut måste vi ges möjlighet att konstatera att det rör sig om ett fabrikations eller materialfel. Vi lämnar ingen ersättning för kringkostnader som hyrbil, inkomstbortfall eller liknande. I de fall en garanti inte godkänns debiteras du som kund för de fraktkostnader som uppstått.

Obalans eller vibrationer

Vibrationer & obalans kan uppstå av flera olika anledningar och gäller i normalfallet inte som ett garantiärende eller reklamation. Vid problem med vibrationer, kontakta alltid vår kundtjänst.

Leveranser

Leveranser & leveranstider

De angivna leveranstiderna är cirkatider och kan variera t.ex beroende på var du bor eller på tillfälliga arbetstoppar hos transportbolagen. Inga leveranstider är garanterade, det händer tyvärr i enstaka fall att det blir förseningar eller att misstag sker och vi lämnar ingen ersättning för eventuellt försenade leveranser. Våra leveranser sker med DHL, DSV eller Postnord, beroende på från vilket lager och till vilken ort leveransen ska ske. Du som kund kan inte styra val av transportör. Observera även att vissa orter inte har utkörning varje dag samt att det för vissa orter i norra Sverige är ca 1-2 dagars längre leveranstid.

Spåra sändning

När din beställning är på väg skickas ett e-postmeddelande till dig, med hjälp av spårningsnumret du får i mailet kan du spåra din sändning hos respektive transportör.

Outlöst gods

I de fall du som kund inte hämtar ut din beställning eller bokar utkörning med transportbolaget går varorna efter en tid i retur. I de fall detta uppstår betraktas det som att du använt din ångerrätt och varuvärdet återbetalas med avdrag för returfrakten inom 10 dagar från det att varorna kommit i retur till oss.

Transportskador

Även om transportskador är mycket ovanligt är det viktigt att du kontrollerar godset vid mottagandet. Om du ser att varan eller emballaget är skadat skall detta anmälas direkt till transportören. Kontakta sedan oss för vidare handläggning.

Borttappat gods

Vi tar det ekonomiska ansvaret om godset skulle försvinna på vägen till dig. Antingen återbetalar vi köpesumman eller så skickar vi ut nya produkter.

Beställningar & ändringar

Ändring & avbeställning

Vill du ändra eller avbeställa din order, kontakta oss så fort som möjligt.
Många beställningar hanteras helt automatiskt och expedieras inom bara någon minut, även under kvällar & helger, en ändring eller avbeställning som inkommer efter att din order har expedierats kan tyvärr inte genomföras, du får då istället använda din ångerrätt för att returnera produkterna till oss. Du som kund får då tyvärr stå för de kostnader som uppstår.
Ändring av leveransadress är tyvärr inte möjligt efter att du lagt din beställning, var därför noga med att fylla i korrekta leveransuppgifter.

Priser / vad ingår

Priserna i webshopen uppdateras kontinuerligt mot bl.a. aktuell eurokurs och våra inköpspriser. Priset du ser i kassan är det pris du betalar även om priset dagen efter eller dagen innan är högre eller lägre. Svensk moms med 25% ingår i priserna i webshopen, fraktkostnader & återvinningsavgift tillkommer. Du ser tydligt i kassan vad slutsumman blir för din beställning inklusive moms, frakt & återvinningsavgift.

Fraktkostnader

Fraktkostnaden varierar i verkligheten kraftigt beroende på bl.a. var du bor och från vilket av våra tillgängliga lager däcken skickas. För att göra det så enkelt som möjligt subventionerar vi delar av fraktkostnaden och erbjuder alltid en fraktkostnad på 70 kr/ däck.
Du ser den totala fraktkostnaden för din beställning i kassan.

Återvinningsavgift

Vi är anslutna till Svensk Däckåtervinning (SDAB).
På samtliga däckpriser tillkommer återvinningsavgift med 25 kr/däck.

Integritetspolicy

Personuppgifter som kommer oss tillhanda i samband med ditt besök på vår webbplats eller när du gör ett köp i webshopen används för att leverera de varor du beställt, göra kreditupplysning i de fall du handlar på kredit, skicka fakturor eller kvitton, skicka nyhetsbrev med tips och erbjudanden från vårt eget sortiment via e-post (du kan närsomhelst avanmäla dig från nyhetsbrevet), samt även för att administrera och förbättra webbplatsen och hantera förfrågningar från dig gällande dina beställningar och eventuella returer och garantifrågor. Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till någon annan vars syfte är att använda dem i marknadsföring. Dina personuppgifter sparas inte längre än vad som är nödvändigt och du kan närsomhelst kontakta oss för att få dina uppgifter raderade. Vi sparar och behandlar information om din dator, såsom typ av webbläsare, operativsystem & IP adress samt information om navigeringen på webbplatsen, besökets längd & information kring de transaktioner som genomförs. Vi använder olika typer av cookies på webplatsen, en cookie är en fil som lagras på din dator och används för att flera olika funktioner i webshopen ska fungera korrekt. Cookies används även i marknadsföringssyfte och för att kunna mäta trafiken på vår hemsida. I de flesta webbläsare kan du blockera cookies vilket dock kommer innebära problem när du besöker vår webbshop. Anställda med kundkontakt har tillgång till dina personuppgifter, likaså har våra leverantörer & underleverantörer, även i andra EU länder, tillgång till de personuppgifter som krävs för vårt samarbete med dem. T.ex har transportbolagen tillgång till dina kontaktuppgifter för att kunna leverera beställda varor. För att skydda dina personuppgifter lagras dessa på servrar som är skyddade med brandväggar och kräver inloggning med lösenord. Du kan närsomhelst begära att vi förser dig med alla de personuppgifter vi har kring dig samt även begära att vi tar bort dina personuppgifter från våra system. Välkommen att kontakta oss om du har några frågor kring vår integritetspolicy.